Bestseller – Kids brands
Samenwerken is binnen Bestseller belangrijker dan ooit. Er wordt de nodige tijd genomen om individueel met leveranciers en klanten in gesprek te gaan om niet alleen zakelijke behoeften en zorgen in kaart te brengen, maar vooral ook om oplossingen voor op de lange termijn te vinden die een goede gezamenlijke toekomst kunnen waarborgen.
Digital Future
Bestseller ontwikkelt oplossingen die het proces naar een digitale toekomst versnellen. Doordat de focus op digitale verkoop ligt wordt er versneld ingezet op het ontwikkelen en introduceren van nieuwe digitale platformen die het digitale salesproces zullen versimpelen. “We want simple solutions” is een van de 10 basis principes die verweven is in het DNA van Bestseller.
“Met onze digitale systemen bieden we verschillende oplossingen om waardevolle content en afbeeldingen met onze klanten te delen. Denk aan volledige productomschrijvingen, modelfotografie, video content en 360 graden content.” aldus Danielle Denslagen, business development manager bij Bestseller Nederland. De mogelijkheden omtrent deze systemen groeit door digitalisering en Bestseller groeit mee. Dit levert nieuwe ambities op voor 2020, waaronder digitale showrooms.
Fashion Forward
Bestseller wil de reis van mode naar een duurzame realiteit versnellen. De mode-industrie heeft een aanzienlijke impact op de ecologische voetafdruk. Door klimaatverandering tegen te gaan, efficiënt met middelen om te gaan en mensenrechten te bevorderen, kan het bedrijfsleven een positieve motor voor verandering zijn. We willen meer actie ondernemen en sneller vooruitgang boeken. Meer lezen?
Lees verder voor meer informatie over de kinderkleding merken van Bestseller.
Name It
Name It ontwerpt mooie en betaalbare kinderkleding voor kinderen die weten wat ze willen. In de collecties speelt denim de hoofdrol en wordt altijd de hoogste prioriteit gegeven aan veiligheid, comfort en kwaliteit. Het merk wil de toekomst van kinderkleding samen duurzamer maken en is er van overtuigt dat we Better Together zijn.
Name It biedt kinderkleding voor zowel baby, mini, als kids. Name It Baby (0 – 9 maanden) biedt comfortabele babykleding met een focus op veiligheid, kwaliteit en de laatste trends. Name It Mini (1 – 5 jaar oud) biedt coole kleding voor kleine avonturiers met de nadruk op persoonlijkheid, draagcomfort en duurzame stoffen. Name It Kids (6 – 12 jaar oud) biedt trendy items voor de actieve kinderen die veel bewegingsvrijheid nodig hebben en een eigen stijl beginnen te ontwikkelen.
Het label ambieert om de meest duurzame keuze op het gebied van kindermode te zijn en wil duurzame mode leuk maken. Daarnaast wil Name It oneerlijke arbeidsomstandigheden verbeteren en de negatieve effecten op het milieu vanuit de toeleveringsketen minimaliseren. De afgelopen jaren zijn hier dan ook grote stappen in gemaakt. Het streven is om elke collectie duurzamer te maken dan de vorige, zonder in te leveren op kwaliteit, design of expressie.
In 2020 is de Better Together campagne gelanceerd. “Better Together is een zeer belangrijke campagne voor ons, omdat we betere omstandigheden willen creëren voor het milieu, de fabrikanten en de kinderen die onze kleding zullen dragen. We willen de planeet in de best mogelijk conditie achterlaten voor de volgende generatie – de kinderen – waar het bij Name It om draait”, aldus Matilde Louise Damsgaard, Marketingmanager bij het merk..
Info
Mark-up: 3.2
Prijzen: €7,99 t/m €49,99
Collectieritme: 6 collecties per jaar
Maatassortiment: 56 t/m 74, 80 t/m 110, 116 t/m 152
Contact
Baby
Mellonie Willems | +31610992049 | mellonie.willems@bestseller.com
Kids
Noord/Zuid-Holland – Sam Martinez | +31620491759 | sam.martinez@bestseller.com
Zuid-Nederland – Laura Habekotté | +31650524517 | laura.habekotte@bestseller.com
Noord-Nederland – Jasmin van Netten | +31630855510 | jasmin.netten@bestseller.com
Socials: @nameitkids, @nameit_b2b_nl
Lil’ Atelier
Lil’ Atelier staat voor een unieke combinatie tussen luxere stoffen en ingetogen design. De kwaliteitsbewuste benadering geeft elke stijl karakter en persoonlijkheid. Lil’ Atelier creëert een moderne look voor meisjes en jongens met focus op mooie kwaliteit en details, van baby tot mini (0 t/m 7 jaar oud). Het is de perfecte betaalbare mix met de focus op kwaliteit, duurzaamheid en trends.
Lil’ Atelier is een nieuwe kijk op kindermode, gedefinieerd door weloverwogen stofkeuzes, uitgebalanceerde kleuren en vakmanschap. De collectie is een combinatie tussen met zorg uitgekozen materialen en een hoogwaardige manier van produceren. De stoffen bestaan uit zachte en natuurlijke materialen zoals biologisch katoen, wol, linnen en kasjmier. Er wordt veel gebruik gemaakt van aardse en pastel kleuren die geïnspireerd zijn op de natuur. Daarnaast worden alle prints met de hand getekend dat zorgt voor prachtige details.
Info
Mark-up: 3.0
Prijzen: €14,99 t/m €89,99
Collectieritme: 4 collecties per jaar
Maatassortiment: 56 t/m 86, 92 t/m 122
Contact
Julia Berfelo | +31613146774 | julia.berfelo@bestseller.com
Socials
@lilatelier_official
Kids Only
Kids Only is een modemerk voor alle kleine fashionista’s die op willen vallen in de menigte. Met dit merk richt Only zich op jonge meiden die een eigen mening en een uitgesproken smaak op het gebied van mode hebben. De collectie heeft een coole twist in prints, materialen en details. Net als bij Only staan product, prijs, kwaliteit en de huidige trends centraal.
Kids Only is er voor de stoere fashionista’s, en richt zich vooral op jonge meiden die een duidelijke eigen mening hebben en gek zijn op de laatste trends. De collectie is een vertaling van de Only-collectie met een focus op denim.
Kids Only werkt aan het verduurzamen van de collectie en maakt gebruikt van katoen dat geproduceerd wordt via het Better Cotton Initiative (BCI). Dit initiatief helpt boeren om water zo efficiënt mogelijk te gebruiken, houdt rekening met de conditie van de grond en natuurlijke leefomgeving, zorgt ervoor dat er minder chemicaliën gebruikt worden en hecht grote waarde aan de rechten, gezondheid en werkomstandigheden van werknemers.
Over Only
Only is een internationaal modemerk voor jonge vrouwen en een van de toonaangevende denimmerken binnen Europa. Het merk heeft haar succes omgezet in knowhow en diepgaande ervaring in zowel de detailhandel als de groothandel.
Info
Mark-up: 3.0
Prijzen: €12,99 t/m €69.99
Collectieritme: 8 collecties per jaar
Maatassortiment: 116 t/m 164, 128 t/m 164, 140 t/m 164
Contact
Danielle de With | +31655190653 | danielle.with@bestseller.com
Socials
@kidsonly_official
Only Play Girls
Vanaf januari 2021 kunnen alle jonge actievelingen hun hart ophalen met een outfit van Only Play Girls. Het sportmerk lanceert een Girls-collectie, speciaal voor meisjes om hun favoriete sport te beoefenen. Van in de dansschool tot in de gymzaal.
Sportmerk Only Play lanceert aankomend voorjaar een “mini me” collectie. De inkoop is gestart en de eerste collectie zal in januari 2021 worden uitgeleverd. Only Play Girls moedigt jonge meiden aan om meer te bewegen en nog meer te genieten van hun favoriete sport. Iedere GIRLS-collectie heeft drie verschillende concepten: soft training, hard training en vrije tijd.
Only Play Girls is een sterke combinatie van training en vrijetijdskleding. Het is ontworpen om te spelen, te bewegen en om plezier te hebben. De kleuren uit de verschillende levermaanden zijn onderling met elkaar te combineren, waardoor het continu een sprekende collectie is. Zo vind je in de eerste drop (januari) een combinatie van neon oranje, zwart en mintgroen, in de tweede drop (februari) een combinatie van roze, bordeaux rood en warme aardetinten, en in de derde drop (maart) speelt slangenprint de hoofdrol gecombineerd met neon oranje, zwart en wit.
Over Only Play
Only Play is opgericht in 2006 en heeft als missie om sportkleding aan te bieden die perfect samengaan met de modetrends. De collecties zijn gericht op zowel training als vrije tijd en zijn voorzien van de hoogste functionaliteit en geweldige kwaliteit verrijkt met vrouwelijke details. Door de mix van de laatste mode- en sportkledingtrends is de sportkleding Only Play fun en feminine voor een eerlijke prijs.
Info
Mark-up: 2.6
Prijzen van €12,99 t/m €39,99
Collectieritme: 2 collecties per jaar
Maatassortiment: 122/128 t/m 158/164
Contact
Jenny Grutters | +31613135737 | jenny.grutters@bestseller.com
Socials
@onlyplay_official@onlyplay_b2b_nl
JACK & JONES JUNIOR
Jack & Jones heeft zijn denim brotherhood uitgebreid met een JUNIOR-collectie voor jongens tussen 8 en 16 jaar oud. De Junior-collectie is gebaseerd op het bestaande, bekende Jack & Jones-ontwerp alleen dan verkleind. Het beeld wijkt daarom af van de typische kinderlijke look die vaak voor de jonge jongens wordt aangeboden.
Bij Jack & Jones Junior heeft de jonge klant het voor het zeggen. Dit betekent dat de collecties constant aangepast worden op de wensen van jongens die op zoek zijn naar fun en trendy items die veilig en functioneel zijn. Dit heeft ervoor gezorgd dat het jeans-aanbod voor het SS21-seizoen aangevuld wordt met verschillende nieuwe stijlen. Deze nieuwe stijlen bieden nog meer variatie in modellen, stoffen en kleuren.
Naast het introduceren van de meest duurzame jeans in 2018, genaamd Low Impact Denim, worden alle stijlen van het merk gemaakt van katoen dat afkomstig is van het Better Cotton Initiative (BCI). Dit is een samenwerkingsverband tussen ontwikkelingsorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven dat zich richt op het verduurzamen van de katoenteelt.
Over Jack & Jones
Jack & Jones is meer dan alleen een merk. Het is een brotherhood, een club, een community door denim verbonden. Het Jack & Jones-universum is een drama vrije zone, gewoon lekker makkelijk winkelen. Goede jeans met een goede vibe. Dat is de filosofie van Jack & Jones.
Info
Mark-up: gemiddeld 3.0
Prijzen van €12,99 t/m €39,99
Collectieritme: 6 collecties per jaar
Maatassortiment: 128 t/m 176
Contact
Robert Hollander | +31610991193 | robert.hollander@bestseller.com
Socials
@jackandjones_junior
@jackandjones_b2b_nl
LMTD
LMTD is het trendgerichte modemerk voor de volgende generatie trendsetters. De t(w)eens, die verbonden, trendbewust en persoonlijk zijn in hun stijl en smaak, en die trends bedenken in plaats van volgen. LMTD richt zich op trendsetters van de volgende generatie van 10 tot 16 jaar. De laatste trends van de catwalk worden vertaalt in een collectie kinderkleding die draagbaar, comfortabel en uniek is.
LMTD biedt een geweldige combinatie van zowel de kinderkleding merken als de volwassen merken. Het merk staat voor comfort en kwaliteit met een focus op modieuze en trendy items. Nieuw bij LMTD is dat de meiden al vanaf maat 128 ingekocht kunnen worden. De meiden van nu die LMTD dragen zijn nóg jonger op zoek naar een volwassen en trendy outfit.
LMTD focust zich op het verduurzamen van de collectie. In 2016 was al 36% van de katoenen items gemaakt van biologisch katoen. Biologisch katoen is milieuvriendelijk katoen dat wordt geteeld zonder het gebruik van pesticiden en meststoffen. Bij LMTD streven we naar betere omstandigheden voor het milieu, de producenten en natuurlijk de kinderen die onze kleding zullen dragen. Naast biologisch katoen maakt LMTD ook gebruik van Ecovero viscose, Recycled polyester en Better Denim.
Over Name It
Name It ontwerpt al meer dan 30 jaar eigentijdse en betaalbare kleding voor kinderen, tweens en teens. In de collecties ligt de nadruk op persoonlijke looks die zijn gebaseerd op de laatste trends. Name It bestaat uit vier submerken: baby, mini, kids en LMTD.
Info
Mark-up: 3.0
Prijzen: €12,99 t/m €54,99
Collectieritme: 6 collecties per jaar, elke maand een levering.
Maatassortiment: Maat 128 t/m 176
Contact
Julia Berfelo | +31613146774 | julia.berfelo@bestseller.com
Socials
@lmtd_official