TOP

Bestseller Bengels: Pebbels Nexxt in Berghem

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Mandy Boeijen van Pebbels Nexxt in Berghem. “Tienermeiden verliezen we aan de grotere ketens in de stad.”

Het valt Mandy Boeijen van kinderkledingwinkel Pebbels Nexxt op dat, net als de winkel van vorige week in de rubriek Bestseller, de winterjassen al hard gaan: “De mensen die veel keus willen, komen al vroeg in het seizoen. Ze weten toch dat ze een winterjas nodig hebben dus komen sommigen meteen als de winterjassen op voorraad zijn.”

Comfort

Als bestseller ziet Mandy dat het bij meisjes veel om comfort gaat: “Een paar jaar geleden waren gekleurde broeken erg populair. Nu verschuift dat naar jurkjes en rokjes van tricot stof. Dat draagt heel lekker en dat vinden kinderen toch belangrijk. Ook bij jongens zien we het, naast de altijd goed verkopende slimfit jeans, verkopen we nu ook veel joggingbroeken.”

Merken die het bij Pebbels Nexxt goed doen zijn Quapi, Flo, Indian Jeans en Name it. Mandy: “Voor komend seizoen zet ik in op Funky XS, dat ziet er echt heel goed uit.”

Scholen beginnen

De laatste twee weken is het erg druk geweest bij Pebbels Nexxt: “De scholen beginnen volgende week weer”, vertelt Mandy, “Mensen komen dan toch voor het nieuwe schooljaar nog snel inslaan. De wintercollectie doet het nu al erg goed en de afgelopen twee weken is het enorm druk geweest.”

 Tienermeisjes

Mandy merkt wel dat een bepaalde doelgroep haar winkel voorbijloopt: “Tienermeisjes gaan sneller naar de stad. Onze winkel zit in een dorp en je merkt dat jongens van dezelfde leeftijd nog wat langer meegaan met hun moeders. De meisjes willen juist graag naar de wat volwassenere winkels in de stad.”

 Acties

Mandy merkt de voordelen van het gebruik van Facebook: “We kondigen er vaak de nieuwe collecties aan in het begin van een seizoen. Soms plaatsen we ook een winactie, die doen het ook altijd goed.”  Naast winacties heeft Pebbels Nexxt ook acties voor klanten: “We hebben een klantenkaart en daarnaast organiseren we Happy Days; dagen waarop de klant 10 procent korting krijgt op de aankopen.”