TOP

Bestseller Bengels: Dijk36 Kinderkleding in Raamsdonksveer

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Marijke van den Elshout van Dijk36 in Raamsdonksveer: “Evenementen en acties plannen we vaak pas twee à drie dagen van tevoren, je weet nooit wat het weer doet.”

Marijke van den Elshout is samen met Carola Timmer winkeleigenaar van Dijk36 Kinderkleding in Raamsdonksveer. Het meest enthousiast is ze momenteel over Waaaw Kids, een merk met veel basics in de collectie: “Eigenlijk is de collectie te simpel voor woorden, maar dat maakt hem juist zo leuk. Deze collectie doet het dan ook erg goed. Zo zijn er bijvoorbeeld jurken met drukkertjes waar je applicaties op kunt drukken. De items zijn basic, maar heel leuk aan te kleden.”

’s Nachts bellen 

De eigenaar van Waaaw Kids komt ook zelf vaak langs: “Het is een heel leuk mens,” begint Marijke: “Ze doet alles zelf voor de collectie, ze ontwerpt, komt langs, je kunt bij wijze van spreken ’s nachts nog bellen over een product. Ze is enorm toegewijd aan haar kledinglijn en heeft leuke items.”

Name It broeken

Naast Waaw Kids zijn er meer merken die het goed doen bij Dijk36: “Vingino, Tumble ’n Dry, Quapi, Molo en Funky XS zijn echte bestsellers. Van Name It vliegen de jeans echt over de toonbank. Daarnaast is Circle of Trust ook een goed merk, het is wat duurder maar het loopt toch lekker mee met de rest.”

Oudere meiden

Er zijn ook twee merken die wat lastiger verkopen omdat er meer aanbod is, merkt Marijke. “Geisha en Be a Diva zijn bijvoorbeeld merken gericht op de wat oudere meiden. Je merkt dat je daar concurrentie voelt van ketens die een beetje dezelfde kleding verkopen maar een stuk goedkoper zijn. Die meiden hebben vaak hun eigen (kleed)geld en gaan de stad in naar bijvoorbeeld de Primark of de Coolcat. Ondanks dat is Marijke wel erg blij met deze merken in haar winkel om het plaatje compleet te maken.  

Goede septembermaand

Het weer heeft bij Dijk36 de afgelopen september een goede verkoop opgeleverd: “Vorig jaar hadden we een heel zacht najaar, dit jaar is het al een stuk kouder. Dan verkoop je meer winterkleding. Daarnaast zijn de collecties erg leuk dit najaar, dat helpt natuurlijk ook mee”, vertelt Marijke. 

Het weer

Evenementen organiseert Marijke vaak pas een paar dagen van tevoren: “Je weet nooit wat het weer gaat doen dus vaak plannen we de evenementen pas enkele dagen van tevoren. Als ik vrijdag bijvoorbeeld weet dat ’t zondag beter weer is, organiseer ik iets om toch mensen te trekken. Met behulp van Facebook is dat snel en makkelijk  aan te kondigen. Zo organiseren we soms een zondag of een leuke avond met lekkere hapjes en drankjes, dat is altijd heel gezellig.”