TOP

Bestseller Bengels: Blitskikkers in Waddinxveen

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Conny van Dijk van Blitskikkers in Waddinxveen: “De webshop is vooral een etalage voor bestaande klanten.”

De jogjeans is een populair kledingstuk in de winkel van Conny van Dijk: “Dat is ons meest verkochte item.” Hoe dat komt? “Ik denk door het draagcomfort, ondanks de hogere prijs (€ 24,95 – 64,95). Ik heb ze al twee jaar in de winkel, maar ik denk dat ze dit seizoen zo populair zijn omdat de broeken in vrouwen- en mannenmode ook populair zijn. Ik had ze dit jaar gelukkig ook ruimer ingekocht: ik heb drie verschillende soorten in de grotere maatseries.”

Peuterkleding

Maar voor de dreumesen heeft Conny maar twee soorten ingekocht van de jogjeans. “Ouders kopen vaak minder dure kleding voor de kinderen tussen 0,5 en 2 jaar, en deze broek is wat duurder. Dat vind ik opvallend: de maatserie van 68 – 92 loopt een stuk minder goed dan de rest. Dat komt omdat ouders vooral kijken naar de prijs. Ze vinden de duurdere kleding vaak wel mooier, maar kinderen van die leeftijd vallen zo vaak, dat de kleren zo stuk zijn en de kinderen er snel zijn uitgegroeid. Ook merk ik dat mensen in de omgeving van Waddinxveen de goede kleding in deze maten aan elkaar doorgeven.”

Jumpsuit

Bij de meiden loopt de jumpsuit heel goed: “door de flodderige stof zowel in tricot als in katoen is het draagcomfort groot. Verder hebben bijna alle merken wel een jumpsuit in hun collectie waardoor klanten het item zien als een must have,” aldus Conny.

Vingino is het merk dat het best verkoopt, daarna Cars. Conny: “Ik merk dat mensen op deze merken binnenkomen. Ze weten dat ik het verkoop en zijn dan benieuwd naar de nieuwe items uit de collecties van deze merken. Bij de meiden loopt Retour overigens wel wat beter.”

Modeshow

Om klanten aan de winkel te bieden doet Conny mee aan heel wat evenementen. Zo organiseert ze in maart en oktober een modeshow in samenwerking met scholen. “Ik vraag kinderen uit een klas of ze mee willen doen. Op een zaterdag wordt de winkel dan helemaal omgebouwd met een rode loper, krijgen kinderen een presentje en een cadeaubon met 10 procent korting op de aankoop.” Ook is er ieder jaar een fotoshoot in de winkel. “Dat is over twee weken. Mensen kunnen dan komen voor een gratis fotoshoot. Wanneer de foto’s bevallen kunnen ze een fotoreportage boeken en krijgen ze korting op kleding. Deze actie is echt een extraatje voor bestaande klanten en ik merk dat dit goed werkt.” Ook is ze aangesloten bij de vereniging van de winkeliers die net als Conny een winkel aan het Koningin Wilhelminaplein hebben. Deze winkeliers organiseren eens in het jaar een gezamenlijk evenement. “Je moet dit soort dingen wel doen om wat reuring in de winkel te krijgen.”

Nieuwsbrief

Om klanten de winkel in te krijgen ontvangen ze iedere maand een digitale nieuwsbrief, zo vertelt Conny. “Hier staat bijvoorbeeld in dat er een actie is met zomerjassen of dat de fotosessie er binnenkort weer aan komt. Ik merk dat daar veel reactie op komt en mensen er speciaal voor naar de winkel komen.”

Webshop

Blitskikkers heeft ook een webshop, maar die levert weinig op buiten een straal van 20 kilometer

, vertelt Conny. “Het is vooral een etalage voor bestaande klanten en nieuwe klanten kunnen makkelijk online ons assortiment zien en reserveren. Deze gereserveerde producten worden dan weer in de winkel opgehaald. Het was makkelijk een online shop te beginnen omdat ik het kon koppelen aan mijn kassasysteem, waardoor de voorraad automatisch wordt bijgewerkt. Het kost me dus niet ontzettend veel tijd en levert wel weer wat publiciteit op.”

Blitskikkers is te vinden op het Koningin Wilhelminaplein 8 in Waddinxveen.