Bengels #4: interview met eigenaren van Mr. Mario in Noordwijk
Mr. Mario – de naam verwijst naar de vorige functie van Mario, schoolmeester – begon tien jaar geleden als kinderoutletwinkel. Inmiddels is dat niet meer zo; door de crisis stopte de aanvoer van kledingpartijen onder meer. “Veel van de winkels waarvan wij de voorraden overnamen, gingen failliet of stopten ermee”, vertelt Mario in het interview In Bengels #4. “Met als gevolg dat wij onvoldoende aanvoer hadden. Toen hebben we in 2012 afscheid genomen van het outletconcept.”
Nieuw winkelpand
Inmiddels hebben ze sinds verleden jaar november 2016 een nieuw winkelpand, dat ze hebben verbouwd tot hippe kindermodewinkel met een toffe achtertuin. De winkel heeft een groot assortiment duurdere merken. Hier verkoopt Mr. Mario tussen de veertig en vijftig kinderkledingmerken uit het midden- en hoogsegment, met daarnaast ook baby- en vrouwenkleding voor de shoppende moeders.
Vooruitgang
Wat betreft ruimte en uitstraling is het een enorme vooruitgang vergeleken met de vorige zaak van het ondernemersechtpaar, even verderop in de straat waar ze nu ook zitten. Daar moesten Renate en Mario hun werk doen op 80 vierkante meter. Nu hebben ze een winkel van 270 vierkante meter met binnenin veel licht; een plek waar ze volop kunnen ondernemen. De focus van de ondernemers ligt op omloopsnelheid. “Wat we verkopen, vullen we meteen aan.”
Benieuwd naar het volledige interview? Je leest het in de nieuwste editie van kindermodevakblad Bengels. Bengels is een must voor wie in de kindermode- kinderlifestylebranche werkt! Het vakblad biedt inspirerende verhalen van merken, de nieuwste trends op gebied van fashion, interieur en kinderlifestyle. Bij een Bengels Jaarabonnement ontvang je 4 keer per jaar het vakblad. Ook krijg je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag.