Balr. opent winkel in de Kalverstraat
De eerste winkel van het sportfashionmerk Balr. telt twee verdiepingen, weet Quotenet te melden. Hier gaat het merk eigen kleding- en lifestyleartikelen verkopen. Het gaat om een huurcontract voor twee jaar. Balr. werd tot nu toe alleen in de eigen webshop verkocht, soms in een pop-upstore, zoals in 2014 in Four by Azzurro in de P.C Hooftstraat.
In handen
Demy de Zeeuw en zijn compagnons – de voetballers Eljero Elia (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Fenerbahçe) en mede-eigenaren Ralph de Geus en Juul Manders – willen meer fysieke winkels openen. “Onze producten komen pas echt mooi uit als je ze in je handen hebt”, zegt De Zeeuw in een interview met Textilia.nl.
Populair onder jeugd
Sinds de oprichting van het sportfashionmerk stijgt de populariteit onder de jeugd. Voornamelijk voetbalminnende tieners die de kleinste maten xs en s van Balr. kunnen dragen. “Ik denk dat dat kom doordat we goede kwaliteitsproducten maken met een goede indentiteit”, verklaart De Zeeuw. “En die worden ook nog eens gedragen door influencers waar jongeren tegenop kijken. Daarnaast zorgen we voor content die aanslaat bij onze doelgroep.”
Influencers en social media
Met influencers bedoelt De Zeeuw mensen als topvoetballer Angel di Maria van Paris Saint Germain, dj’s Martin Garrix en Tiësto en spelersvrouw Yolanthe Sneijder-Cabau. Dit in combinatie met een sterke social media strategie zorgt voor snelle verspreiding van het merk online. Op Instagram heeft Balr. sinds eind september 1 miljoen volgers. Ook op Snapchat converteert het merk goed, meldt Marketingfacts.
Duurste item
Goedkoop is het merk echter niet. Een T-shirt kost al gauw €75, een petje €60. Het duurste item is een leren limited rugzak: €1.490. Of er ooit een speciale kindercollectie wordt gemaakt, weet De Zeeuw nog niet. “We willen eerst een grote speler worden met dames- en herencollecties. Maar ik sluit niet uit dat we ooit ook met kinderen komen.”