Baby’s Closet lanceert Hometown shirt [interview]
Waar heb je je inspiratie voor de shirts vandaan gehaald?
“Als shop ben ik altijd op zoek naar iets nieuws. Mensen vinden het leuk om gepersonaliseerde items te hebben die niet iedereen heeft. Naamshirtjes zijn overal al verkrijgbaar in verschillende designs, ik zocht naar iets nieuws wat nog niet gedaan wordt. Toen kwam ik op dit idee. Je ziet de laatste tijd veel stad posters in je stad naar keuze hierdoor ging er een lampje branden.”
Hoe zijn de shirts tot nu toe ontvangen?
“Ik krijg heel veel leuke reacties op dit ontwerp. Mensen vinden het heel origineel en zijn erg enthousiast. Er zijn ze zelfs al orders uit België, want ook Maasmechelen kan op een shirt geprint.”
In welke varianten zijn de shirts verkrijgbaar?
“We verkopen ze in zwart en wit (zwart met witte opdruk en wit met zwarte opdruk) en in korte en lange mouwen. De korte mouwen zijn er in de maten 56 tot en met 152-164 en kosten 14,95 euro en de lange mouwen zijn er in 56 tot en met 110-116 en kosten 17,50 euro. De shirtjes zijn gemaakt van 100 procent katoen en we maken elke stad met de hand digitaal, waarna we ze zelf bedrukken op de shirts.”
Zijn ze inmiddels ook al bij retailers verkrijgbaar?
“We hebben een aantal online verkooppunten die ze verkopen zoals Draakjes en Boefjes, Tof Spul, Mi Toetie en Tiny Dutch. Maar dit shirtje hangt bijvoorbeeld ook bij Dots conceptstore in Gorinchem. Het voordeel van stenen winkels is dat de klant zelf kan kiezen welke stad of dorp ze willen. Bij Dots hebben we ervoor gekozen om uit te proberen of het aanslaat in het dorp en tot nu toe zijn de berichten erg positief.”
Zijn er al plannen om deze lijn uit te breiden?
“Dit shirtje komt uit onze doorlopende collectie. We hebben een aantal items die in de collectie blijven zitten omdat we ze zo leuk vinden. Dus ik denk dat deze nog wel even blijft, maar het is te vroeg om te zeggen of we uitbreiden. Het voordeel van dit concept is dat je elk dorp of stad ter wereld eigenlijk wel kunt nemen, dus wie weet.”