TOP

Nieuw merk: Alex & Jolie

Onlangs werd het Spaans/Nederlandse kindermodelabel Alex & Jolie gelanceerd. Bengels sprak met Sabine en Paola, oprichters van het merk. 'Elk item heeft een beetje magie uit de wereld van onze dochters meegekregen.'

Hoe is Alex & Jolie ontstaan?

“We ontmoetten elkaar twee jaar geleden en al snel werd duidelijk dat er veel overeenkomsten waren tussen ons, maar ook tussen onze dochters Alex en Jolie. We hebben bijvoorbeeld allebei een grote voorkeur voor mooie, klassieke kinderkleding. Onze dochters werden vrienden en we merkten dat we vaak complimenten kregen over de manier waarop ze gekleed waren. Daarnaast zagen we dat er een gebrek was aan stijlvolle kinderkleding die schoonheid met functionaliteit combineert. Zo zijn we met het merk gestart. Het is een label waarbij de mening van onze dochters telt. Zij maken ontwerpkeuzes en voegen ook items toe. We hebben de collectie gecreëerd vanuit het perspectief van een vierjarige, door de ogen van onze dochters dus eigenlijk. Elk item heeft een beetje magie uit de wereld van onze dochters meegekregen.”

Wat kun je vertellen over de eerste collectie?

“De eerste collectie bestaat uit een samenhangende verzameling van 23 stijlen voor jongens en meisjes tussen de 0 en 4 jaar. We willen dat kinderen er stijlvol en mooi uitzien, terwijl ze zich tegelijkertijd comfortabel voelen tijdens het spelen. Het kleurenpalet bestaat uit blauw-, roze- en grijstinten en wit, plus een vleugje geel. De magie krijgt vorm door details zoals vleugels, borduursels, kragen accessoires en magische maskers. De kleding kan zowel casual als meer sophisticated worden gedragen, ze zijn makkelijk te combineren en passen in de dagelijkse garderobe van een kindje.”

Waar is Alex & Jolie te koop?

“Voor het volgende seizoen sturen we de winkels een presentatie van de collectie per mail, zodat ze volledig op de hoogte zijn van zaken als stijlen en materialen. Wanneer de collectie beschikbaar is  in Nederlandse winkels gaan we live presentaties geven aan het personeel om ze zo goed mogelijk te informeren. Daarnaast bieden we de winkels inpakmateriaal en gratis leuke gadgets om weg te geven aan consumenten. Ook worden de winkels op onze website vermeld.”

Hoe gaat het merk Nederlandse retailers ondersteunen?

“Sinds de lancering van het merk in augustus is de verkoop gestart vanuit onze eigen online webshop. Na de positieve feedback die we hebben ontvangen benaderen we verschillende Nederlandse en internationale retailers, zowel online als in de winkels.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“We willen graag aanwezig zijn in winkels door heel Nederland, hoewel de Nederlandse markt nog geen grote markt is zijn we echt trots op onze heritage, waarvan 50 procent Nederlands is. Maar we willen niet alleen in Europa groeien, we zien we ook potentieel in markten zoals Azië, het Midden-Oosten en de Verenigde Staten.”