Garcia introduceert kindercollectie
Vanaf deze week is de nieuwe kindercollectie van jeansmerk Garcia verkrijgbaar.
De collectie van het Nederlandse label, verkrijgbaar in de maten 92-134, is gebaseerd op denim en aangevuld met speelse en kleurrijke elementen. Dit ligt, aldus Garcia, in het verlengde van de transformatie die het 40-jarige modemerk vorig jaar doormaakte. Hierbij werd de focus verlegd naar de zogenoemde ‘modern millennial family’, waarbij er voor elk gezinslid een passende collectie te vinden is bij het merk.
Mark Hommelberg, CEO van het label, vertelt in een persbericht: “Ondanks dat de markt voor kinderkleding onder grote druk staat, zien we dat Garcia blijft groeien in Nederland. In Duitsland zijn we zelfs het derde grootste kledingmerk. Retailers zoeken naar merken die met unieke en betaalbare collecties komen in verschillende maten. Daarom hebben we – naast de teencollectie – nu ook nu de nieuwe lijn voor de kleine kids. Daarbij zijn we een family brand en weten wij als geen ander welke wensen een opgroeiend gezin heeft rondom kleding. Met die kennis en inspiratie is het design van onze collectie tot stand gekomen.”
Judith Megens, hoofd design en verantwoordelijk voor de nieuwe lijn. “Kinderen ontdekken de wereld ongeremd en onbevangen. Daar hoort een beetje kattenkwaad soms ook bij. Vandaar de verwijzing in deze campagne naar ‘rascals’, oftewel de boefjes.”
De kindercollectie is gebaseerd op het Garcia shop the look-principe en bestaat uit jeans, T-shirts, sweaters, shirts, skirts, jurkjes en blouses. De introductie bestaat uit een basis jeanspakket met prijzen tussen de 27,99 tot 40 euro. De collectie bestaat uit 15 tot 18 stijlen die maandelijks worden uitgeleverd. In oktober wordt hier een feestcollectie aan toegevoegd. De collectie is te koop in ruim 300 Europese winkels en in de Garcia webshop.