Gallery Shoes Kid’s Zone: platform voor (kinder)moderetailers
Van 1 tot 3 september vindt Gallery Shoes plaats in Düsseldorf, een internationale vakbeurs voor schoenen en accessoires. Tijdens de beurs kunnen kindermoderetailers terecht bij Kids’ Zone: het kindersegment van deze beurs. Bengels sprak met Ulrike Kähler, managing director bij Igedo Company en project director van Kids’ Zone.
Wat kunnen bezoekers verwachten tijdens de vijfde editie van Kids’ Zone?
“Voor de komende editie in september 2019 verhuist Kids’ Zone naar een nieuw geïnstalleerde hal en er zal nog meer aandacht zijn voor dit segment. Dit gedeelte bevindt zich dichtbij de hoofdingang en de grote horecazone, er is een bushalte direct voor de hal en het segment heeft een eigen, aparte accreditatie. Wat Kids’ Zone echt onderscheidt zijn constructies van de ruimtes voor de standhouders, het ontwerp en de hele vibe in de hal.”
Wat zijn de reacties op het kindersegment?
“De positieve feedback die we hebben ontvangen van internationale exposanten uit onder andere Italië, Scandinavië, Spanje, Portugal en natuurlijk ook Duitsland bevestigt dat we op de goede weg zijn. Ook bezoekers zijn erg blij met Kids’ Zone. Van de circa 9.500 professionele bezoekers gaan we ervan uit dat ongeveer een derde belang ziet in kinderschoenen. Niet alleen in Kids’ Zone, maar ook als onderdeel van de volwassen collecties die te zien zijn bij merken die kinderschoenen op voorraad hebben en ze presenteren in hun eigen stands.”
Wat zijn de toekomstplannen voor Kids’ Zone?
“We zijn blij met hoe het gaat, maar moeten ook rekening houden met de ruimtelijke beperkingen van Areal Böhler, de evenementenlocatie waarin we de beurs organiseren. Ondanks dat hopen we het succes van eerdere edities door te trekken. Kids’ Zone is uniek voor Duitsland omdat het professionele kopers en merken een centraal platform biedt dat de schoenenmarkt voor kinderen op één evenement samenbrengt. Voor ons als Gallery Shoes is een kindersegment absoluut noodzakelijk om de schoenenmarkt in zijn geheel te kunnen vertegenwoordigen. Dit segment is absoluut een van onze unique selling points. Dat is dan ook de reden dat we het onderdeel vanaf het eerste begin een eigen naam en een aparte hal hebben gegeven.”