Brandkids wil internationaal
De webwinkel Brandkids.nl ging begin 2013 live met een aanbod van nieuwe, outlet en tweedehandskleding. Na Brandkids.nl en Brandkids.de (voor Duitsland, sinds oktober) introduceert de onderneming van Hans Lormans (voormalig interim commercial director van Waalwear Kids en brand director bij Noppies) en Peter Sorber, nu ook een Belgische en een Engelstalige Brandkids.com.
Outletkanaal
Brandkids verkoopt nieuwe kleding, maar is ook een outlet-kanaal voor merken en geeft consumenten de kans kleding te verkopen. Voor het laatste handelt de site de betalingen af.
Marketingbereik
De webshop is regelmatig te zien via tv-reclames en magazine-advertenties. Brandkids kreeg dan ook bij de opstart een investering van het mediaconcern SanomaVentures. Brandkids profiteerde daarbij vooral van het marketingbereik via magazines als Ouders van Nu, Jongegezinnen.nl en Kek Mama en kennis over het web en app development, user experience en online marketing. (Bron: Twinkle magazine)