TOP

KidsToday: nieuwe online winkelstraat

Online winkelstraten zijn in de volwassen mode al een bekend fenomeen. Nu heeft ook kindermode een eigen platform: KidsToday.nl.

Zestig webshops, 100.000 producten en 500 merken op het gebied van kinderkleding-, schoenen-, accessoires en positiemode zijn sinds medio maart te vinden op KidsToday.nl. Het shoppingplatform mikt met het uitgebreide aanbod – van Adidas, Burberry en C&A tot Xs Feet, Yellow Cab en Z8 – op een breed publiek.  Door het gebruik van handige filters is het juiste item binnen enkele seconden gevonden.

Groot animo

“We hebben een mooie start gemaakt”, vertelt Chantal van der Meijs, manager KidsToday.nl. “Het animo was groot. Nog voordat webshops ook maar iets gezien hadden, stonden ze al te springen om deel te nemen. Anders dan in de volwassen mode was een dergelijk initiatief er nog niet voor kindermode.” KidsToday.nl wil naast intermediair tussen de consument en online winkels toegevoegde waarde bieden door nieuws, inspiratie en adviezen te publiceren. “Online positie- en kinderkleding shoppen brengt geregeld vragen met zich mee als ‘waar moet ik rekening mee houden bij het kopen van een eerste voedingsbeha?’ en ‘wat zijn de kledingtrends op school?’. Door naast een uitgebreid productaanbod de doelgroep ook te voorzien in tips en adviezen, bieden we een compleet online platform aan.

Sanoma

KidsToday.nl is een initiatief van Fashionchick.nl dat eind 2013 volledig is overgenomen door mediaconcern Sanoma. September vorig jaar werd ook het mannenplatform MenToday.nl gelanceerd.