Kindermodemerk Vingino heeft nieuwe eigenaar
Triacta is samen met privéinvesteerder Ludo Onnink de nieuwe grootaandeelhouder van het Nederlandse kindermodemerk Vingino. Het huidige managementteam van Vingino zal aanblijven en gaat samen met de nieuwe aandeelhouders verder bouwen aan de internationale ambities van het kindermodemerk. Triacta wil het management helpen met de internationale uitbreiding.
Internationale expansie
De belangrijkste Europese markten voor Vingino naast Nederland zijn op dit moment met name Duitsland, België, Italië. Daar komen nu ook Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk bij. Na de hernieuwde expansie in Europa wil Vingino zich ook op andere werelddelen richten. “Vingino is volop in beweging”, aldus Tanno Massar, de woordvoerder voor Vingino.
Aanpak
In Nederland werkt Vingino met het wholesale-model en zal daar in de andere landen ook mee beginnen. Daarna wordt er gekeken naar het opstarten van pilots met eigen retail. Als dit een succes is gaat Vingino daar mee verder. Ook wordt er onderzocht of franchising een optie is voor in de toekomst.
Het merk
Vingino werd in 2001 opgericht door Benny Dekker. De naam van het jeanslabel is een combinatie van de namen van zijn zoon: Vince Gino. De collectie bestaat uit denim, jassen en tops, aangevuld met schoenen, ondermode, badmode, brillen en accessoires. De distributie verloopt via warenhuizen, kledingwinkels, webshops, eigen outlet stores en shop-in-shops zoals bij de Bijenkorf. Vingino heeft circa vijftig medewerkers en een jaaromzet van 40 miljoen euro.