Jourmain op Fashion Week
Voetballers en mode: het is bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nu is het de beurt aan international Jeremain Lens, die tijdens de Amsterdamse Fashion Week de eerste collectie van zijn Jourmain showde. Een opvallende en voor modeliefhebbers verrukkelijke designcollectie. Jourmain positioneert zich in het luxere segment en dat is duidelijk te zien aan de couturestoffen. Blikvangers zijn de pakjes (en voor jongens vestje) van classy tweed, glimmende jurkjes en jassen, vrolijke prints op overhemden, rokjes en shorts, met als klapstuk een groene, uitbundig geplisseerde jurk. Daarnaast zijn er meer casual items als jeans salopettes en fel gekleurde jasjes en broeken. De volwassen items in mini formaten zijn prachtig, maar roepen de vraag op hoe praktisch de rijk gedecoreerde kleding uiteindelijk is voor de jonge, speelse doelgroep van 4 tot 12 jaar. Ook gezien het prijskaartje dat varieert van 40 euro tot 400 euro, met uitschieters naar 1000 euro.
Liefde en passie
Volgens Nannet van der Kleijn, ervaren modeprofessional (voormalig AMFI, Orson & Bodil, G-Star en MEXXkids) en nu nauw betrokken bij Jourmain is de collectie niet de zoveelste commerciële collectie van een voetballer. “Jeremain is ontzettend stylish en altijd goed gekleed. Maar hij wil niet perse als het boegbeeld van de collectie naar buiten treden. Daar gaat het hem totaal niet om. Hij doet waar hij goed in is en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Margreth, zijn rechterhand, heeft de leiding over het merk. Wat ik mooi vind is dat de producten zo oorspronkelijk zijn. Iconische stukken worden ready-to-wear geproduceerd. En met zoveel liefde en passie gemaakt. Alle stappen worden heel bewust en gedegen gezet. Dat zie je er aan af en ik geloof juist daarom dat er genoeg mensen zullen zijn die van Jourmain gaan houden.”