Nieuw: 100% Mama Event
Onderscheidende merken en webshops opgelet: het nieuwe 100% Mama Event richt zich op moeders die op zoek zijn naar verrassende kinderproducten (van 0-10 jaar). “Soms wil je als moeder net even anders dan anders zijn”, verklaart organisator Vanessa de Kock-Erasmus. “Er is zoveel leuks te vinden voor kinderen en dat brengen wij bij elkaar. We gaan voor een totaalpakket, van kleding en speelgoed tot gezonde voeding. We proberen vooral toffe, onderscheidende nichemerken en noviteiten te vinden. Daarom ben ik ook heel blij met de aanwezigheid van diverse webshops, zij verkopen vaak wat kleinere, gekkere merken, die je niet zo snel in de grote winkelstraten vindt.”
Op de helft
Inschrijven voor het event kan nog tot de zomervakantie. “Maar het gaat hard”, zegt De Kock-Erasmus. We richten ons op zo’n 50 tot 60 standhouders, en we zitten nu op de helft.” Onder meer Bugaboo, Sofie de Giraf, Bonbon on the Block, Year, Bobbles, Orange Mayonnaise en HelloFresh hebben al toegezegd. Verder worden er workshops georganiseerd, is er een Daddy’s corner en wordt in samenwerking met het mediabedrijf Sanoma een blog award uitgereikt. Ervaring met evenementen heeft de organisatie in ieder geval genoeg: het 100% Mama Event komt uit de koker van de organisatoren van de populaire Rotterdamse lifestyle markt Swan Market.