Reactie van Tesli.nl op de beoordeling van onze mysteryshopper
Tesli.nl kreeg als eindoordeel een 6,3 van de mystery shopper, die vond dat er op de webshop wat dingen aangepakt moesten worden. De mystery shopper zag op de social mediakanalen van Tesli dat het een winkel is waar je graag even binnenloopt, en miste dat op de webshop.
Mede-eigenaar van Tesli, Tessa ten Barge, reageert op het oordeel van de mysteryshopper: “De winkel staat echt op nummer één, en de webshop is begonnen als een soort service. We zijn er constant mee aan het werk maar de winkel blijft voor ons het belangrijkste verkoopkanaal. We hebben gewoon te weinig tijd voor de webshop.”
Makkelijker
“Het is wel heel goed om dit eens op papier te zien,” reageert Tessa ten Barge: “We gaan ermee aan de slag. Dingen moeten voor ons ook makkelijker worden. Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk dat uitverkochte producten automatisch van de website gaan of dat ik een mailtje krijg.”
Webshop als service
“We zijn niet per se tevreden met het resultaat maar het klopt wel. Het liefst hebben we dat klanten naar de winkel komen. We willen alles doen maar we willen ook alles goed doen en dat is lastig. Wij kijken tegen de webshop aan als service en klanten zien dat weer heel anders. Zelf ben ik ook niet zo’n online shopper dus ik ben daar sowieso niet zo in thuis. We moeten echt gaan beslissen of we iemand alleen op de webshop gaan zetten zodat het een winkel an sich wordt of dat we er misschien zelfs wel mee moeten stoppen.”
Etalage
“Momenteel fungeert de webshop een beetje als etalage. Klanten kijken online wat voor items we hebben en komen vervolgens naar de winkel. Ik haal niet heel veel omzet uit de webshop. Uiteindelijk werken Facebook en Instagram wel weer heel erg goed. Daar wordt veel op gereageerd en daar hebben we ook veel volgers.”
Overspoeld
“In de retailwereld vind ik het wel lastig om te focussen. Je wordt overspoeld met allerlei prikkels als Facebook, Instagram, webshops. Soms weet je niet waar je wel en niet aan mee moet doen. Het is allemaal heel leuk en interessant maar soms is het wel veel. Wat voor mij het belangrijkste blijft, is waar mijn klanten het meeste uithalen. We hebben laatst een klanttevredenheidsonderzoek gedaan en daar krijgen we binnenkort ook de uitslag van. Aan de hand daarvan en de punten die jullie benoemden, gaan we aan de slag met de webshop.”
Tesli.nl werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Tesli.nl lees je in Bengels 2, die op 26 juni 2018 is verschenen.