TOP

Label to watch: Gabbiano

Het jongensmodemerk Gabbiano maakt urban collecties voor jongens van 8 tot 16 jaar die zich willen kleden volgens de laatste trends. De ambitie van het merk is om uiteindelijk internationaal door te groeien in het tienersegment. Een stevige basis op de Nederlandse markt is daarvoor onontbeerlijk. 'Gabbiano wil een vaste waarde in de winkel worden.'

 

Gabbiano richt zich op jongens van 8 tot en met 16 jaar. Wat is de stijl van het merk?

 

Ebubekir Aksu, creatief directeur: “Gabbiano is een urban- en streetwearcollectie voor jongens. Ons merk wordt gedragen door kinderen die hun kledingstijl aanpassen aan die van onder anderen rappers en popsterren die ze op televisie en social media zien.”

 

Gabbiano Boys 2

 

Hoeveel collecties maken jullie per jaar?

 

“Gabbiano brengt vier collecties per jaar bestaande uit twee thema’s. Wij werken als één van de weinige merken op korte termijn. Dit houdt in dat wij binnen drie maanden verkopen en leveren. Dit zorgt voor snelle vernieuwing in de winkels en komt de liquiditeit van de detaillist ten goede. Meerdere leveringen betekent een betere spreiding van de betalingen. Hierdoor neemt de facturendruk aan het begin van het seizoen af.”

 

Hoe krijg je die snelle levering voor elkaar?

 

“Wij werken met compacte collecties en de productie vindt in Europa plaats. Hierdoor hebben wij kortere productietijden en zijn de goederen nooit lang onderweg.”

 

Gabbiano Boys 3

 

Gabbiano was in januari 2017 voor de eerste keer op Kleine Fabriek, hoe waren de reacties van beursbezoekers?

 

“Als één van de snelst groeiende kids merken van dit moment was het voor ons een must om deel te nemen aan deze editie van de Kleine Fabriek. Er was veel aanloop van bestaande klanten, maar zeker ook van nieuwe. De algemene sfeer was erg goed. Wat heeft geholpen dat we goede doorverkoopresultaten en een hoge omzetsnelheid konden laten zien. Dat heeft ertoe bijgedragen dat veel nieuwe klanten zijn ingestapt.”

 

Hoeveel verkooppunten hebben jullie nu in Nederland?

 

“Gabbiano Boys heeft momenteel rond de 150 verkooppunten. Het merk wordt verkocht in de betere kinder- en tienermodespeciaalzaken, warenhuizen en webshops.”

 

Gabbiano Boys 4

 

Wie zitten er achter Gabbiano en waar kunnen winkeliers jullie merk bezoeken?

 

“Eigenaar is Kids Fashion Industry uit Amsterdam, een Nederlands bedrijf met een Europese productielijn. Duurzaamheid, kwaliteit en samenwerking staan hoog in het vaandel. De Gabbiano-collectie is te bezichtigen in onze nieuwe showroom aan de Maroastraat te Amsterdam.”

 

Gabbiano Boys 5

 

Wat zijn jullie toekomstplannen?

 

“Gabbiano heeft zich in korte tijd weten te profileren tot een serieuze speler op de Nederlandse markt maar is er nog veel werk aan de winkel. Zo wordt er op dit moment hard gewerkt aan de lancering van onze nieuwe b2b-site. In plaats van de groei te zoeken in meer verkooppunten, kiezen wij ervoor om met onze bestaande dealers meer in de breedte te gaan werken. Gabbiano wil een vaste waarde in de winkel worden en zodoende onze klanten daarbij ondersteunen en beschermen. Klanten worden promotioneel ondersteund en krijgen, afhankelijk van de grootte van de plaats en de samenwerking, exclusiviteit van het merk. De groei ambities van Gabbiano zullen in de toekomst verder reiken dan Nederland alleen. Voordat dit zover is zullen wij eerst voor een stevige basis in onze thuismarkt gaan zorgen.” |