TOP

Steeds meer online (mode)retailers bij sterkste merken, Haagse H&M wordt outlet-winkel

Steeds meer online moderetailers verwerven een plekje in de bovenste regionen naast fysieke winkels als het gaat om de beste winkelervaring, volgens het Retailmerkenonderzoek 2018. Verder: de Haagse H&M in het centrum wordt een tijdelijke outletstore, Wehkamp beleeft 'beste weekend ooit' en Zara start met augmented reality-experiment in Amsterdam.

Steeds meer online (mode)retailers bij sterkste merken

Ook het funshoppenverplaatst zich naar online winkels. Webwinkels scoren op aantrekkelijkheid een bovengemiddeld rapportcijfer. In de top-20 van aantrekkelijkste winkels staan maar liefst vijf online retailers. Ikea en bol.com spannen de kroon, zij bieden de Nederlandse consument de beste winkelervaring. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden. Hieruit blijkt ook dat Wehkamp, Zalando, C&A, Primark, Bijenkorf en Decathlon het ook goed doen.

Wehkamp beleeft ‘beste weekend ooit’ door kortingsacties en lenteweer

Online retailer Wehkamp laat via een persbericht  weten het beste weekend ooit te hebben gedraaid. “Op de piek van de drukte waren er ruim 110 klantbestellingen per minuut, wat neerkomt op zo’n 2 bestellingen per seconde. Naast damesmode, is er ook heel veel kinderkleding besteld. De kinderen zijn uit hun zwemkleding, jurkjes en korte broeken gegroeid, dus daar wordt veel naar gezocht. Op mobiel en dan vooral in de app, zien we een enorme groei. Meer dan de helft van onze klanten bestelde het afgelopen weekend mobiel.”

De top 5:

  1. Converse All Star gympen dames
  2. Dr. Martens veterboots dames
  3. Produkt t-shirt heren
  4. WE Fashion korte broek jongens
  5. Exotan loungeset La Vida

Haagse H&M in het centrum wordt een tijdelijke outletstore

Kledingwinkel H&M aan de Spuistraat wordt een outlet. Dat meldt Indebuurt Den Haag. Op dit moment is er flinke uitverkoop in de winkel, daarna wordt de winkel verbouwd. “De outlet zal naar verwachting aan het einde van deze maand open gaan en items verkopen van alle H&M concepten, dus zowel dames, heren, Divided, accessoires en lingerie. Waarschijnlijk sluit de outlet weer in augustus.”

Nu bij Zara: augmented reality in winkels

In de winkels van Zara komen de paspoppen binnenkort tot leven. Vanaf 18 april introduceert de modewinkel de wereldwijde uitrol van augmented reality in 120 winkels wereldwijd. Je kunt daarvoor een speciale AR-applicatie van Zara gebruiken. Daarmee bekijk je de paspopppen en zie je straks bewegende en pratende modellen op je scherm. De outfits die in de app langskomen, kunnen zowel online als fysiek in de winkel gekocht worden. In Nederland en België is de Zara AR-app ook beschikbaar. De winkel waar je terecht kunt is in Amsterdam op de Kalverstraat. Het experiment duurt twee weken.

Brand bij IKKS in PC Hooftstraat in Amsterdam

In een kledingwinkel aan de PC Hooftstraat in Zuid heeft 10 april een brand gewoed. Dat meldt AT5. Het gaat om een vestiging van modemerk IKKS. “De eerste melding van de brand kwam rond 18:55 uur binnen bij de meldkamer. De brand ging gepaard met flink wat rookontwikkeling. Hierdoor heeft het pand volgens de brandweer aanzienlijke rookschade opgelopen. Vermoedelijk is de brand ontstaan bij een meterkast. Over de oorzaak is nog niks bekend. Er is niemand gewond geraakt.”