TOP

Develab steunt Villa Pardoes [interview]

Kinderschoenenmerk Develab is een samenwerking met Villa Pardoes aangegaan. Bengels sprak met Michelle Verhoeven, verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie van Klerx schoenen, het moederbedrijf van Develab.

Waarom deze samenwerking?

“In het verleden hebben we vaker samengewerkt met de Efteling, we zoeken altijd interactie met bekende Nederlandse bedrijven om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Villa Pardoes kwam op ons pad omdat ze sponsoren aan het werven waren. Maar wij wilden meer doen dan alleen geld doneren.”

Wat kun vertellen over de actie?

“Villa Pardoes biedt gezinnen met een ernstig ziek kind de mogelijkheid om een weekje tot rust te komen en samen gezellige dingen te beleven in een van de bungalows. We wilden de kinderen uit Villa Pardoes actief betrekken bij deze actie, zo kwamen we op het idee om de kids een dag model te laten zijn. Op 5 maart hebben we een fotoshoot georganiseerd, waarbij de kinderen met Develab schoenen op de foto gingen. Die hele week erna zijn ze op pad gegaan met hun nieuwe schoenen en daar hebben ze vlogs en blogs van gemaakt. Die gaan we de komende maand delen met onze volgers om aandacht te vragen voor Villa Pardoes.”

En hoe wordt de consument hierbij betrokken?

“Ieder seizoen hebben we bij Develab een actiekaart met een code in de schoenendoos. Daarmee willen we de klant belonen omdat ze onze kinderschoenen kopen. Met de code maken ze kans op gave dingen zoals een fiets of een speeltoren. Dit keer kunnen ze een weekend in vakantiepark Oasis Parc in Ouddorp Zeeland winnen. De fotoshoot van deze zomer was op een vissersboot, dus dat is helemaal in het zomerthema van Develab. Bij elke gecheckte code doneren we 50 eurocent aan Villa Pardoes. Op de website staat een teller die laat zien hoe veel is ingezameld, die actie loopt nog tot de zomer.”

Hoe is deze actie voor jullie bevallen?

“Heel goed. De fotoshoot was superleuk, het was spannend hoe het zou lopen. We wisten niet of de kinderen het vol zouden houden, maar het ging erg goed en ze waren super enthousiast. We hebben de foto’s binnen in het vakantiepark gemaakt en dat is heel mooi geworden. Meteen na de shoot hebben we op social media het bericht gelanceerd en een nieuwsbericht rondgestuurd. Ook de winkeliers waren heel erg betrokken en enthousiast. Zij hebben het bericht erg vaak gedeeld op social media. Dit is de allereerste keer dat we een goed doel sponsoren en het is nu al een groot succes. Het is echt supertof om die kinderen zo blij te zien.”

Voor meer info: www.develab.nl/develab-en-villa-pardoes

Develab Villa Pardoes 1

Develab Villa Pardoes 2