Miinto koppelt winkels en merken in nieuw partnerprogramma
Samenwerking is belangrijk en dat zien ook steeds meer modeondernemers in. Miinto heeft daarom een partnerprogramma opgezet waarbij productgegevens en voorraden van merken en winkels aan elkaar gekoppeld worden, zodat de items beter verkocht en eventueel ook onderling uitgewisseld kunnen worden. Op deze manier hoopt Miinto overproductie te voorkomen.Aangesloten winkels worden via het kassasysteem gekoppeld aan het platform.
“Kleding wordt nog steeds voornamelijk in de winkel verkocht en het merendeel van de artikelen bevindt zich daar”, legt Marc Kooiman, directeur Miinto Benelux, in een persbericht uit. “De merken [die nu al bij Miinto zijn aangesloten] hebben de afgelopen negen jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt en veel van hen hebben nu eigen webshops met goede productfoto’s, beschrijvingen, prijzen, barcodes enzovoorts. Gegevens waarvan wij vinden dat zij ook voor de winkels beschikbaar moeten zijn. Op die manier hebben de merken invloed op hun imago en kunnen zij de werkdruk van de winkels enorm verminderen.”
Belang fysieke winkels
Rehab is één van de tweehonderd merken die zich heeft aangesloten bij het nieuwe partnerprogramma van Miinto. Jaco Flach, oprichter van Rehab, laat in het persbericht weten dat fysieke winkels nog steeds ontzettend belangrijk zijn voor het merk en de omzet. “Daarom concentreren we ons altijd op de verkoop in de winkels. We weten dat de online verkoop nog steeds toeneemt, maar we moeten de voordelen van de fysieke winkel niet uit het oog verliezen.”
Miinto
Miinto wordt in 2009 opgericht door Mike Radoor en Konrad Kierklo in Denemarken en in 2012 wordt het platform ook in Nederland gelanceerd, als onderdeel van de Miinto Groep. Inmiddels hebben meer dan 220 boetieks zich aangesloten bij Miinto Nederland en bieden zij via de website de hun collecties aan.