Gespot: webwinkel I Am Baby
Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?
“Het idee om een webwinkel te openen begon vlak na de geboorte van mijn dochter. Als je een kind krijgt gaat er een hele nieuwe (winkel) wereld voor je open! En gek genoeg, want er is genoeg aanbod in Nederland, kwam ik vaak in het buitenland terecht. Zo begon het met de Mod Mum draagdoeken. Mijn dochter vond het lekker om bij me te hangen, maar altijd op de arm werd toch wat zwaar. “
Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?
“Tijdens het afstruinen van het internet kwam ik de Mod Mum draagdoeken tegen. Ik was gelijk verliefd op de printjes. En uiteraard leek het me ook een verrekte handig product.”
Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“Al snel waren de eerste draagdoeken onderweg naar Nederland en daar was het zetje om daadwerkelijk te gaan beginnen met I Am Baby.”
Wat is de rode draad in je assortiment?
“Uiteindelijk zijn het de babyslofjes die de rode draad in het assortiment zijn gaan vormen. We hebben verschillende merken babyslofjes en babykleding in ons assortiment die wat toevoegen aan de garderobe van de baby.”
Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?
“Onze merken komen voornamelijk uit het buitenland, want daar proberen we ons toch mee te onderscheiden. Maar verder voeren we ook echte must-haves zoals BFC basic: onmisbaar in een baby’s kledingkast. Vandaar dat we ook die collectie hebben opgenomen.”
Wat doe je om gevonden te worden op internet?
“Om op het internet gevonden te worden proberen wij hier en daar te adverteren en zoveel mogelijk in de media te komen als we een nieuw product of een nieuwe collectie in huis hebben. Ook is de webshop te volgen op twitter.”
Op welke social media ben je te volgen en waarom?
“Eigenlijk ben ik meer te volgen op twitter, want privé en zakelijk lopen behoorlijk door elkaar heen. Voor wie mij wil volgen: mijn twitternaam is @iambabynl.”