Bestseller kindermode: Pikanini Harlingen
“Over het algemeen gezien gaat de verkoop goed. Dat komt mede door het mooie weer, maar ook door de verhuizing van mijn winkel. Drie jaar geleden zijn we verhuist naar een nieuwe locatie en nu zit er nog steeds groei in.”
“Eerdere seizoenen verkocht ik ook baby-accessoires in mijn winkel, maar hier ben ik voor komend seizoen mee gestopt. Deze verkocht ik niet zo goed dus heb ik besloten me alleen nog maar te richten op kleding.”
“Om het assortiment uit te breiden heb ik een aantal nieuwe merken ingekocht. Baker Bridge, Dress Like Flo, Bobbi Ravioli, Kidz-art en Petit Louie voor de meiden en Boys in Control voor de jongens. Feetje en Noppies is weer terug voor de baby afdeling.”
“Ik heb niet een specifiek product dat goed verkoopt. Een populair merk is Dress Like Flo. Op dit moment is dit heel hip en iedereen wil het meteen hebben. Wat opvalt is dat de zalmkleurige items uit deze collectie blijven hangen. Maar dat had ik van te voren al verwacht. In het noorden van het land hebben veel kinderen blond haar en dan is deze kleur heel flets. Meestal wachten de ouders dan met deze kleur kopen tot de kinderen wat meer in de zon zijn geweest. “
“Voor de jongens is het op dit moment nog moeilijk te zeggen wat het best verkoopt. Jongenskleding verkoopt bij mij later in het seizoen beter . Dit komt omdat men vaak minder koopt voor de jongens en het vaak pas gaat kopen als het nodig is. Bij de meisjes koopt men vaak al vooruit.”
“Ik ben ook veel online actief. Zo ben ik bezig met een eigen webshop, maar dat wordt niet mijn focuspunt. Ik heb een stenen zaak met als extraatje een online winkel. Ik vind het persoonlijke contact met de klant het allerbelangrijkste.”
“Ook plaats ik veel op Facebook. Ik zet hier de nieuwe collectie op en krijg vervolgens veel reacties. Als ik bijvoorbeeld de nieuwe collectie van Dress Like Flo, Molo of Mim-Pi erop zet, dan zijn er mensen die de dag erna meteen komen shoppen. Als ik voor het winterseizoen de nieuwe jassen op Facebook plaats, zijn er mensen die meteen reserveren!”
“Voor het nieuwe seizoen hoop ik natuurlijk veel te verkopen en mijn omzet door de nieuwe webshop te verhogen. Door de positieve berichten over de economie is iedereen wat minder aan het somberen. Dat merk ik ook aan mijn klanten, die denken niet meer zo lang na over hun aankopen.”