Kleertjes&Zo in Hardinxveld – Giessendam (Yvonne van Wijngaarden)
“Vorige week en deze week heb ik een actie op de winterjassen gehad en toen zagen we een run. Gister zijn er ineens vier modellen verkocht. Dat is uitzonderlijk voor een winkel als de mijne van 50 vierkante meter. Gaat het om merken dan springt de verkoop van het klassieke Porto Azul eruit. De collectie loopt tot maat 188. Dat is positief, omdat niet veel merken dat doen. De collectie is niet eens heel goedkoop, maar de kwaliteit is goed. Porto Azul zit aan de bovenkant van het middensegment. De overhemden beginnen bijvoorbeeld bij 59 tot 69. Door het aandeel van de collectie in mijn winkel zou je kunnen zeggen dat Porto Azul mijn kernmerk is. Het merk is voor jongens en meisjes even populair.”
Zondag
“Hoewel ik door inkoop van verschillende merken wel wat variatie heb, is mijn hele assortiment klassiek te noemen. Bij mijn klanten doet de klassieke stijl het goed. Dit heeft heel specifiek met een grote doelgroep in Hardinxveld – Giessendam (ZH) te maken. In deze plaats is de zondag nog heel erg belangrijk en wordt er nog echt zondagse kleding gekocht. Het is een heel trouwe doelgroep die zich via mond-tot-mond uitbreidt.”
Mijn
“Ook het merk Mijn heeft een klassieke inslag. De collectie is natuurlijk kleiner dan die van Porto Azul en ik heb het kleiner ingekocht, maar ook over dit merk ben ik erg tevreden.”
Baby’s
“Voor baby’s doet Gymp het bij mij erg goed. In mijn babyassortiment is het mijn grootste merk. De pasvorm en de stoffen zijn goed en net even die kleine details als een roosje, een strikje of een leuke print doen het ‘m. Daarbij is de collectie redelijk betaalbaar.”