Abercrombie & Fitch staat in de etalage
In 2012 stonden er nog massa’s mensen in de rij bij de opening van het Amsterdamse filiaal. Natuurlijk voor het halfontblote heerschap dat voor de deur stond, maar ook voor zo’n hippe trui met het A&F-logo. Maar wat toen cool was, is nu alweer weer uit. In 2011 was het bedrijf nog 5,3 miljard dollar waard, nu nog maar 850 miljoen dollar.
En dus is het niet verrassend dat er deze week geruchten waren dat het bedrijf met potentiele kopers zou praten. Woensdag 10 mei bevestigde Abercrombie & Fitch dat ze, samen met een investeringsbank, een eventuele verkoop aan het onderzoeken zijn.
De verklaring van het bedrijf woensdag dat het ‘interesses van interesses’ had ontvangen, kwam na de nieuwsberichten van deze week dat de keten in gesprek was met minstens twee mogelijke kopers. Abercrombie & Fitch zegt dat het niet van plan is om opnieuw te reageren tot de discussies zijn afgesloten.
Het zit de keten niet mee de laatste jaren. Het bedrijf wist niet goed om op de veranderende tienersmaak in te spelen, was erg laat met de online verkoop en lag ook nog eens geregeld onder vuur door vreemde opmerkingen van de voormalig ceo.
Wel probeerde het bedrijf het tij te keren. Zo stopte het bedrijf met logo’s op de kleding, waren er geen halfblote mannen meer in de winkel en ging het op Zalando verkopen.