H&M lanceert nieuwe retailformule Arket
Arket, het nieuwe retailmerk van H&M, gaat voornamelijk basics voor vrouwen, mannen en kinderen en interieurartikelen verkopen, tegen iets hogere prijzen dan bij de Hennes en Mauritz-winkels. In het najaar 2017 opent de eerste Arket-winkel in Londen, daarnaast zal het merk in achttien landen online verkrijgbaar zijn. Na Londen volgen openingen in Brussel, Kopenhagen en München.
De nieuwe formule verkoopt naast het eigen merk ook externe merken. In de Arket-winkel is bovendien een café te vinden. Dit café is gebaseerd op de ‘New Nordic Kitchen’ en richt zich op kwalitatieve ingrediënten en gezond leven.
Arket wordt het achtste merk van het concern na onder andere H&M, Cos, & Other Stories en Monki. In 2018 zal H&M Home ook eigen winkels krijgen.
Het nieuws werd bekendgemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De onderneming zag zijn nettowinst daarin in het eerste kwartaal van 2017 stabiliseren op 2,5 miljard Zweedse kroon (257 miljoen euro). De omzet steeg met 7 procent naar 47 miljard kroon.