Twee nieuwe segmenten voor Pitti Bimbo
Met deze twee nieuwe segmenten hoopt de organisatie de kindermodebranche een nieuwe impuls te geven, meldt Fashion Network op zijn site. “De kindermode-industrie worstelt” , zegt Raffaello Napoleone, topman van de organisatie Pitti Immagine. “Bedrijven gaan door een zeer moeilijke periode en daarom willen we met nieuwe initiatieven de markt te versterken en de benchmark blijven in het segment.”
Kinderbrillen
Pitti Bimbo, die plaats vindt van 18 tot en met 21 januari in Florence, had bij de laatste editie in juni al een nieuwe divisie toegevoegd: Fun Glasses, met kinderbrillen. In de twee segmenten die de komende editie worden gepresenteerd staan lifestyleproducten (Fancy Room , red.) en kleine, opkomende, onafhankelijke labels (The Nest, red.) centraal.
Conceptstore
The Nest wordt georganiseerd in samenwerking met de Berlijnse conceptstore Little Pop Up Berlin. De merken in dit deel kenmerken zich door hun creativiteit en productinnovatie. Hier staan labels als Atelier Choux Paris, Cherry Papaya Kids, Garbo&Friends, Kalinka Kids, Lieblinge, Mara Mea, Monkind, Poupee, Robe of Feathers and Where is Marlo.
Creativiteit
In het lifestyle gedeelte Fancy Room vind je designartikelen, kleine accessoires, speelgoed, technologie en gadgets; allemaal de vruchten van ongebreidelde creativiteit. Dit gedeelte zal ook worden gevestigd in de kelder van het centrale paviljoen. Aanwezige merken zijn onder meer Caco Design, Cute Cute, Design Letters & Friends, Enfance Paris, Fior di Coccole en Hape.
Buiten Italië
Op Pitti Bimbo staan in januari 2017 468 collecties, meer dan in 2015 toen er 437 te zien waren. Daarvan komen er 250 – 53,4% van het totaal – van buiten Italië.