Dit is de lievelingsrok van de Nederlandse vrouwen
De lievelingsrok van de Nederlandse vrouwen is tijdloos en elegant. Uit een enquête die het stijladviesplatform Stylefruits heeft laten uitvoeren, blijkt dat vrouwen in Nederland bij de keuze van hun rok liever op safe spelen. De zwarte katoenen wikkelrok in de lengte midi is onder alle geïnterviewde vrouwen in Nederland de favoriete rok van 2016.
Verschil tussen generaties
De wikkelrok heeft met 30 procent de meeste stemmen gekregen. Ze wordt op de voet gevolgd door de kokerrok (20 procent) en de A-lijn rok (14 procent).
Uit de enquêteresultaten blijkt dat er tussen de verschillende generaties anders is gestemd. Bij de jongere generatie tussen de 16 en 29 jaar staat de kokerrok met 31 procent bovenaan. Hierna volgen de wikkelrok en de A-lijn rok met beide 20,2 procent en de rechte rok met 15 procent. Bij de 30- tot 49-jarigen staat met 32 procent de wikkelrok bovenaan. Hierna volgen de klokkende rok met 14,8 procent en de kokerrok met 13,6 procent.
Midi is de nieuwe maxi
Bijna 70 procent van alle deelnemers geeft aan een voorkeur te hebben voor de roklengte ‘midi’. De klassieke klokkende- en kokerrok staan hierbij beide met 77 procent bovenaan. In de categorie korte rokken is met bijna 29 procent de A-lijn rok favoriet en in de categorie maxi-lengte zijn de plooirokken favoriet met 32 procent van de stemmen.
Safe en simpel
Uit de enquêteresultaten kan worden afgelezen dat de gemiddelde Nederlandse vrouw voor safe gaat met vooral donkere tinten. Zwart is met 70,6 procent de absolute winnaar. Hierna volgt donkerblauw met 41 procent en grijs met 29,8 procent.
De Nederlandse vrouw draagt het liefst een rok van katoen. Met 73 procent is katoen de meest geliefde stof onder de Nederlandse vrouwen. Spijker/denim belandt met 45,3 procent op de tweede plaats en linnen met 27,2 procent op de derde plaats. Tule (4 procent) en vilt (2 procent) belanden onderaan de lijst.
Over Stylefruits
Stylefruits is een stijladviesplatform dat modeartikelen van verschillende online shops aanbiedt en winkelen verbindt met innovatieve social media features. Het platform is via de website en de app bereikbaar en trekt maandelijks meer dan tien miljoen bezoekers.
Foto: Stylefruits