JBC verkoopt kinderkleding bij Bol.com
Belgische en Nederlandse klanten kunnen vanaf nu voor de volledige kindercollectie van JBC ook terecht bij Bol.com. Dat meldt het online warenhuis in een persbericht. “We zijn erg blij om een bekende, Belgische naam zoals JBC in onze winkel te mogen verwelkomen”, vertelt Kiki Lauwers, directeur België bij Bol.com.
Lode van Laere, chief omnichannel officer bij JBC, vertelt dat Bol.com past binnen de omnichannel-strategie die JBC hanteert: “Klanten staan uiteraard centraal bij JBC, daarom willen wij elke klant een consistent goede shopervaring bieden. We streven in onze omnichannel-aanpak naar een perfect samenspel tussen fysieke winkels, kiosken en online shops. Maar we willen de klant vooral zelf laten beslissen waar en wanneer zij of hij kleding van JBC koopt. Bol.com is daarin een ideale partner.”
Kleinere ondernemers bij Bol.com
Lauwers legt uit dat Bol.com niet alleen interesse heeft in een samenwerking met de grotere namen, maar ook open staat voor samenwerkingen met kleinere ondernemers. “Om onze Nederlandse en Belgische klanten niet enkel een maximale keuze in assortiment te bieden, maar ook in prijs en beschikbaarheid, gaan we graag nieuwe samenwerkingen aan. We kijken echter niet alleen naar bekende namen zoals JBC, ook kleinere ondernemers zijn voor ons belangrijk. Zo hebben onze klanten niet enkel toegang tot een uitgebreid, maar ook een uitzonderlijk en ongekend aanbod.”
In 2014 opende Bol.com de deuren voor Belgische ondernemers. Op dit moment verkopen ruim 1.000 Belgische winkeliers via de webwinkel. De ondernemers kunnen gebruik maken van de e-commerce innovaties van Bol.com, zoals verkopen via smartphone.