CWF Group neemt Zadig & Voltaire over
Dat betekent dat de CWF Group vanaf zomer 2016 de styling, de productie en de distributie van het Franse kledingmerk overneemt van de voormalige eigenaar EVOMOD. De kindercollectie wordt geïnspireerd door de volwassen ready-to-wear collectie die bekend staat om de casual cool, rock n’ roll-stijl.
Bengels sprak met Janneke Wintermans van Janneke Wintermans Agenturen, dat samenwerkt met CWF Group.
Wat voegt Zadig & Voltaire toe aan jullie bestaande merkenpakket?
“Het merkenpakket dat wij op dit moment hebben is erg gevarieerd. Wij voeren zowel hoog als middensegment. De CWF groep, waar onder andere Hugo Boss, DKNY en Karl Lagerfeld onder valt, was nog niet in het bezit van een hip merk met een middensegmentprijs. Vandaar dat zij Zadig & Voltaire hebben toegevoegd aan hun portfolio.”
Wat kun je vertellen over de nieuwe look?
“De collectie bestaat uit 90 verschillende stijlen met verschillende kleuropties, is deze uit te breiden tot 135 stijlen. De marge die wij adviseren is 2,6 en voeren 2 collecties per jaar. Op dit moment bezoeken wij de bestaande Zadig & Voltaire-klanten en na het zien van de collectie gaan wij het aantal verkooppunten bepalen.”
Wanneer is de eerste collectie bij jullie te zien?
“Vanaf 13 juni 2016 zal de lente/zomercollectie 2017 bij ons in de showroom te bewonderen zijn. Op 24 mei is de officiële presentatie, daarvoor blijft alles nog geheim. We verwachten in ieder geval een zeer commerciële look, zowel wat betreft de jongens-, meiden- als babycollectie.”