Instagram test shopfunctie voor moderetailers
Instagram wil productadvertenties verder uitbreiden door de foto’s ‘shoppable’ te maken. Op deze manier brengt Instagram informatie en inspiratie dichter naar het aankoopproces. “Hoe meer informatie iemand heeft, hoe lager de drempel richting een aankoop”, meldt Instagram op hun site.
Het platform is de functie op het moment nog aan het testen in Amerika. Zo’n twintig merken doen mee met de test waaronder Abercrombie & Fitch, Levi’s en Kate Spade.
Hoe werkt het?
Elke post heeft een ‘tap to view’-icoon op de foto. Wanneer je op de foto klikt, komt deze naar voren. Elke foto kan tot vijf icoontjes hebben waar je op kunt klikken. Hierop staat de naam van het artikel en de prijs. Wanneer je op de link klikt, komt er een schermpje in beeld met meer productspecificaties. Als je op de link in dat scherm klikt, kom je direct op de site waar je het artikel kunt kopen.
Functie in Nederland
Komt deze functie dan ook in Nederland? Instagram wil na de pilot nog meer functies toevoegen zoals productaanbevelingen en de mogelijkheid om producten op te slaan. Uiteindelijk hoopt Instagram de functie wereldwijd uit te rollen.