Bijenkorf stopt met Drie Dwaze Dagen
De Telegraaf meldt dat de Bijenkorf deze herfst voor het laatst de Drie Dwaze Dagen organiseert. De krant schrijft dat topman Giovanni Colauto vindt dat de Drie Dwaze Dagen ‘niet meer in het nieuwe concept van de warenhuisketen passen’.
‘We hebben genoeg succes’
Het warenhuis heeft in 2013 een koerswijziging ingezet en richt zich vooral op het luxe segment. Colauto zegt nu: “Dat is onze focus. Daar passen geen prijsgedreven promoties in. We hebben genoeg succes. Onze omzet steeg in de eerste zes maanden met tien procent. De mensen komen niet voor korting, ze komen voor beleving.”
Niet geheel onverwacht
In 2013 rees de vraag al eens of de Drie Dwaze Dagen nog wel in het concept van de Bijenkorf pasten, omdat de zinnen op het luxe segment waren gezet en er 5 filialen werden gesloten. Maar de Bijenkorf deed toen geen uitspraken over toekomstige commerciële activiteiten.
Sinds 1984
Het lekker bekkende Drie Dwaze Dagen wordt sinds 1984 georganiseerd. Toen was de aanleiding de economische crisis in die jaren. Het groeide uit tot een massaal evenement waar mensen van heinde en verre op af kwamen.
Zaterdag heeft De Telegraaf in de papieren editie een interview met topman Giovanni Colauto van de Bijenkorf.