TOP

Mijn shop is top: PersoonLeuk

In deze nieuwe rubriek gaat Bengels langs bijzondere kindermodewinkels. Want wat maakt de shop zo top? Dit keer is de beurt aan Mirjam Peppelman, oprichter en eigenaar van webwinkel PersoonLeuk.

Hoe is het idee van PersoonLeuk geboren?

 

“Het is eerlijk gezegd begonnen als een uit de hand gelopen hobby. Na de geboorte van onze dochters wilde ik graag creatief aan de slag. Mijn omgeving werd erg enthousiast van de geborduurde kleding die ik voor mijn kinderen maakte. Toen ik stopte met mijn toenmalige baan, besefte ik dat mijn ware passie bij borduren lag. In 2007 startte ik met de borduurstudio Mirjams Atelier. Ik borduurde textiel, met name gemaakt van badstof zoals badjasjes voor baby’s en divers badtextiel voor volwassenen.”

 

 

Waarom de naamswijziging?

 

“PersoonLeuk staat professioneler en het blijft langer hangen. Het was destijds al onderdeel van mijn slogan ‘Mirjams Atelier, wij maken het persoonleuk’. Op social media deed de hashtag #persoonleuk het heel goed en eigenlijk vond ik het ook wel heel sterk klinken. Na een tijdje heb ik daarom de knoop doorgehakt.”

 

 

Waarom badstof?

 

“Dat is toch de textielsoort waar het meest op wordt geborduurd. We richten ons op particulieren en bedrijven, die bij ons een cadeau kopen waar de naam van de ontvanger op staat. Badaccessoires worden veel gebruikt, het is de perfectie combinatie van praktisch en persoonlijk. Tegenwoordig zijn er bovendien zo veel bijzondere namen, die vind je niet in het rijtje standaard artikelen in de winkel.”

 

 

Wat zijn absolute hardlopers dit seizoen?

 

“Bij de particuliere klanten zijn dat de kinderbadjasjes, de tutpoppetjes en de sauna- en badlakens voor volwassenen. Bedrijven kopen kraammanden waar meerdere artikelen voorzien van naamborduring in zitten. Die zijn aangevuld met Nijntje of Woezel en Pip artikelen of een kinderbadjasje in combinatie met een tutpoppetje.”

 

 

Waarom liggen je producten niet bij de retailer?

 

“Ik ben in het verleden wel in gesprek geweest met een retailer. Uiteindelijk is het een margekwestie en een logistieke kwestie. Destijds ben ik daar niet uitgekomen en we hebben de luxe dat de zaken gewoon goed gaan. Op zich zou ik wel in de kleinere speciaalzaak in het hogere segment willen liggen. Dat we daar voorbeelden van onze producten neerleggen, die vervolgens naar wens besteld kan worden. Alles is mogelijk, ik sta er in ieder geval voor open.”

 

 

Wat is het leukste aan het runnen van je webwinkel?

 

“Laatst bestelde een klant iets bij ons. Ze vertelde dat ze nu al weet hoe blij de ontvanger gaat zijn met het cadeau dat wij leveren. Dat soort reacties is waar je het toch voor doet.”

 

 

Wat zijn je toekomstplannen?

 

“Hoewel ik blij ben met hoe het nu gaat, zou ik de winkel graag willen uitbouwen. Iets groter groeien dus en meer continuïteit tijdens de vakanties. Nu doe ik het zelf, er springt alleen iemand bij tijdens piekmomenten. Qua assortiment blijf ik altijd om me heen kijken naar leuke, vernieuwende artikelen. Naast de basisitems probeer ik producten te bieden die mijn collega’s niet hebben, om me te blijven onderscheiden.”

 

 

Facts & figures

 

Land van herkomst: Nederland

 

Verkoopinformatie: +31(0)578-697994

 

Sinds: 2007

 

Doelgroep: vanaf 0-10 jaar en volwassen maten

 

Prijzen (winkelverkoop): 3,95 euro voor een babymutsje tot 100 euro voor een kraammand

 

 Website: www.persoonleuk.nl


Mijn shop is top PersoonLeuk 4   


Mijn shop is top PersoonLeuk 2  


Mijn shop is top PersoonLeuk 3