Nieuw in Nederland: Message in the Bottle [interview]
Misschien ben je het fotogenieke babymodemerk Message in the Bottle al tijdens de laatste editie van Kleine Fabriek tegengekomen. Het principe is simpel: consumenten kunnen een Message in the Bottle-kledingstuk cadeau geven óf versturen per flessenpost in combinatie met een wenskaart. Tania Johan van Junior Fashion was gelijk verkocht toen ze het merk tegenkwam op kindermodebeurs Fimi in Madrid. Johan: “We hebben het merk juli van dit jaar naar Nederland gehaald. Het viel me gelijk op door de presentatie op Fimi. Je zag al die kleine flesjes in een marktkraampje. Het is een beetje een nostalgisch merk, maar met een moderne look voor baby’s tot 24 maanden oud. De materialen zijn 100 procent natuurlijk en made in Spain. Het zit in het midden/hoogsegment met een marge van 2.5.”
Het merk moet meer bekendheid krijgen in Nederland, maar Johan is van plan om dat rustig aan te pakken. “De presentatie zal voornamelijk via social media, beurzen en events gaan plaatsvinden. Na het grote succes op de internationale beurzen Pitti Bimbo, Playtime Paris, Kleine Fabriek en Bubbles hebben we vooralsnog een beperkte productiecapaciteit voor de zomercollectie van 2016.”