Oilily opent pop-up store in Amsterdam [interview]
Waarom is voor een eigen winkel in de vorm van een pop up store gekozen?
“Oilily kreeg veel goede reacties op de nieuwe collecties, maar een podium voor het winkelende publiek ontbrak. Tijd dus voor een eigen plek om de collecties optimaal tot hun recht te laten komen. Deze pop up store geeft ons de mogelijkheid om iedereen te laten zien waar Oilily nu voor staat. Door de korte periode krijgt het geheel meer attentiewaarde en het gevoel dat je er snel heen moet. Bovendien geeft het ons de kans om veel verschillende events te organiseren. We benadrukken de tijdslimiet extra door in de etalage een grote aftelkalender te presenteren. Dus het is duidelijk: you snooze, you lose.”
Is dit het begin van meer eigen winkels?
“Als dit een succes wordt, en daar lijkt het absoluut op na de eerste paar dagen, dan willen we dit concept zeker uitbreiden naar andere steden en landen. Wordt vervolgd dus.”
Wat is het percentage kinderkleding dat verkocht gaat worden in deze eerste winkel?
“We verwachten een mooie verdeling tussen de collecties, met – afhankelijk van het weer – een iets hogere stuksverkoop bij onze children’s wear collectie.”
Waarom is gekozen voor de Pijp?
“We hebben goed gezocht naar de juiste locatie, waar we de juiste doelgroep bereiken. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit. Voor Oilily is de Gerard Doustraat daarom op dit moment de perfecte plek; tussen de innovatieve winkelconcepten en vernieuwende merken. Niet tussen de grote ketens in de Kalverstraat.”
Wat is er zo bijzonder aan de winkel?
“Ook in deze zomercollecties speelt kleur voor Oilily een grote rol. De winkelruimte is bewust heel rustig gehouden met veel wit en frisse verlichting. De door Oilily ontworpen kledingrekken zijn door hun eenvoud, maar wel met het gebruik van prachtige materialen zoals messing en blank essenhout, een mooi podium voor de kleurrijke collecties.”
De Oilily pop up store is van 6 tot en met 15 maart te bezoeken aan de Gerard Doustraat 76 in Amsterdam.