Zalando ziet omzet groeien, maar maakt wel verlies
In het derde kwartaal van 2015 is Zalando met 41 tot 43 procent gegroeid. Dit jaar ligt dat bedrag op 707 tot 717 miljoen. Vorig jaar maakte het online modeplatform in hetzelfde kwartaal een omzet van 501 miljoen.
Door de positieve resultaten verwacht Zalando in heel 2015 een omzetgroei van 33 tot 35 procent. Eerder noemde het bedrijf een groei van 28 tot 31 procent voor 2015.
Negatief bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat van het derde kwartaal eindigt wel met een negatief saldo van 18 tot 32 miljoen euro. Dat is voor aftrek van rente en belastingen.
Dit heeft volgens Zalando te maken met hogere bezorgkosten, hogere marketinguitgaven, flinke investeringen in technologie en verliezen als gevolg van klantenfraude bij betalingen achteraf. Die fraude bestaat volgens Zalando uit een ‘eencijferig miljoenenbedrag’.
Op 12 november worden de definitieve cijfers voor het derde kwartaal gepubliceerd.