Bestseller Bengels: ieZie in Sassenheim
‘Een specifiek populair merk binnen de sweatpants zijn er niet. Alle sweatpants die we hebben vliegen eigenlijk als warme broodjes over de toonbank”, vertelt Anouk van Baal van ieZie in Sassenheim. “De sweatpants zijn populair omdat ze momenteel enorm in de mode zijn. Ze zitten ontzettend fijn door de goede pasvorm en ze zijn heel smal gesneden waardoor ze toch modisch zijn.”
Meisjes meer dan jongens
Anouk verbaast zich voornamelijk in haar winkel over hoeveel verschil er zit in de verkoop tussen de meisjes- en jongenskant van haar winkel: “De meisjeskant verkoopt altijd veel sneller dan de jongens. Heel vreemd, we zijn er ook nog steeds niet achter waarom dit nu werkelijk is. Je hoort het natuurlijk wel vaker dat meisjeskleding populairder is maar een echte reden is daarvoor nog niet echt aan te wijzen.”
Om de verkoop van jongenskleding te stimuleren, heeft Anouk laatst een nieuw merk gekozen: Bomba Boys “Dat loopt nu al ontzettend goed,” vertelt Anouk: “mensen zijn er behoorlijk enthousiast over maar echt groot verschil heeft het nog niet gemaakt”
Hype
“Een ander merk dat het heel goed doet is Dress like Flo. Mensen uit het dorp zijn ook heel verrast als ze dat in de winkel vinden. We hebben dat merk sinds afgelopen winter en merken dat het een echte hype is. Mensen zijn heel verbaasd als ze het in onze winkel aantreffen.”
Populaire merken
ieZie heeft een vaste klantenkring: “Voor sommige merken zoals Bellerose en Bengh hebben we vaste klanten. Die mensen komen echt speciaal voor die merken naar onze winkel. Bellerose en Bengh houden we dan voorlopig ook nog in de collectie gezien ze zo goed blijven lopen.”
“Voor vaste klanten hebben we ook speciale presales, zodat zij de echte pareltjes eruit kunnen vissen. Daarnaast hebben we spaarkaarten waarop er voor elke tien euro een stempel wordt gezet. De volle spaarkaart is goed voor 20 euro korting”
Weer
“Laatst was er een weekend waarin het bijna lente leek. Toen liep de verkoop heel goed. Dan heb je echt mensen die de winterkleding beu zijn en dan voor de zomerkleding komen. Toch komen er ook veel klanten als het slechter weer is, bij regen bijvoorbeeld. Ons grote voordeel is dat we bij onze winkel voldoende parkeerplaatsen hebben.”