Nieuw merk: Blue Days Footwear kids
In 2012 ontwikkelde denim- en sneakerfanaat Yanto Drogt Blue Days Footwear: sneakers die voor 60 procent uit denim bestaan. “De schoenen zijn een combinatie van koeienleer en grotendeels denim. Ik heb een achtergrond in de schoenenbranche als accountmanager Benelux voor een aantal grote merken. Een denim sneakerlabel was er nog niet, daar zag ik een gat in de markt. Nederland is zo vooruitstrevend op het gebied van jeans, dus waarom geen denimschoenen?”
Als vader wilde Drogt zijn kinderen graag in zijn Blue Days Footwear zien lopen. “Daarin was ik niet de enige, mensen vroegen wanneer er eindelijk een kinderlijn kwam. Omdat mijn huidige volwassen lijn zo ontzettend leuk is, besloot ik van die ontwerpen uit te gaan voor de kids collectie. Tijdens Modefabriek heb ik een sample aan klanten en bezoekers laten zien. De reacties waren heel leuk. Merken als Replay en Diesel hebben wel eens denim met kinderschoenen gecombineerd, maar een volledige kinderschoenenlijn zoals deze vind je nergens”, aldus Drogt.
Veel schrijven
Het allereerste kinderschoentje waar de ontwerper mee naar voren treedt is het High Trainer kids-model. Daar blijft het niet bij. “De retailers willen meer zien, het liefst een volledige collectie. Daarom ben ik nu al bezig met een nieuw kindermodel dat is afgeleid van onze volwassen Hosbo-lijn. Dat wordt een combinatie van het klassieke derbey-model, met een sneakertwist in de vorm van een sportzooltje. Het prototype is waarschijnlijk over drie weken klaar. Wanneer de volledige collectie is afgerond ga ermee op pad langs retailers. En ja, dan verwacht ik dat ik veel orders kan schrijven.”
Blue Days Footwear kids valt in het middensegment, uiteindelijk zal de hele collectie bestaan uit ongeveer zes modellen. De maten zijn 25 tot 35, meer informatie vind je via www.bluedaysfootwear.com of www.bluedaysshop.nl.