TOP

Bestseller Bengels: Coolekinderkleertjes.nl

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Yvette Houben van kinderkledingwebshop Coolekinderkleertjes.nl "De concurrentie van de grote jongens is soms best zwaar."

“De bestsellers voor ons zijn momenteel echt de shirtjes van Stones & Bones voor jongens”, begint Yvette Houben: “De prints zijn vrolijk en spreken kinderen aan. Daarnaast is voor de ouders de prijs/kwaliteitverhouding erg goed.” Yvette Houben is de eigenaresse van de kinderkledingwebshop Coolekinderkleertjes.nl. In de webshop verkoopt ze kleding voor jongens en meisjes van maat 50 t/m 164. 
 
De Kunstboer

Naast Stones & Bones doen ook de jurkjes van De Kunstboer en Tiffosi Kids het goed volgens Yvette: “We krijgen nu zo’n beetje de najaarscollectie binnendruppelen. Er zitten echt leuke dingen tussen!”
 
Prints 
 
“Voor het najaar merk ik dat de prints nog steeds populair zijn. Allover prints, grafische prints, dierenprints. Het merk Dutch Heroes heeft voor het najaar zelfs T-shirts met een 3D-print erop, ontzettend leuk!”
 
Concurrentie 
 
Yvette merkt wel veel van de aanwezigheid van de grote jongens in de markt. “Je moet je echt onderscheiden van anderen om voor je plekje te boksen. Grote winkels en merken hebben zoveel macht, als kleine retailer is het soms lastig om met die concurrentie om te gaan. Zij hebben toch altijd een stapje voor op ons doordat zij een grote klantenkring hebben en meer middelen om hen te bereiken.”

“Gelukkig beginnen we wel steeds meer door te hebben hoe we met die concurrentie om moeten gaan”, vertelt Yvette. “Wij willen klanten extra persoonlijk behandelen en nét dat beetje extra service bieden. Zo zorgen wij er bijvoorbeeld altijd voor dat bij een retourzending het geld direct wordt teruggestort. Klantenbinding is extreem belangrijk voor ons.”

Kleinigheidje
 
“Als we een pakketje naar iemand versturen doen we er altijd een kleinigheidje bij en een persoonlijk kaartje. Die service en klantbinding maakt ons wel een stuk persoonlijker naar de klant toe. We zorgen ervoor dat de klant weet waar hij aan toe is en op ons kan rekenen. Dat geeft wederzijds vertrouwen.”
 
Fysieke winkel
 
Vergeleken met een fysieke winkel heeft Yvette met haar webshop één groot voordeel: “Door het slechte weer van nu zien we de bestellingen echt oplopen. Mensen gaan veel surfen. Maar eigenlijk hebben wij een redelijk constante klantenstroom. Als webshop ben je niet zo afhankelijk van het weer in vergelijking met een fysieke winkel.”