Terugkijken: Werk aan de winkel
Iedere (kinder)modezaak krijgt er vroeg of laat mee te maken: een restyling of verbouwing. De laatste keer dat Richard en Angela Glaudemans hun kindermodezaak Harlekino in Rosmalen aanpakten was zo’n tien, twaalf jaar geleden. Hoog tijd dus voor een opfrisbeurt vond ook het nieuwe BNN-programma Werk aan de Winkel, dat kleine ondernemers zakelijk en creatief een steun in de rug wil geven. De presentatie en begeleiding is in handen van Olcay Gulsen, directeur/eigenaar van modemerk Supertrash.
Glijbaan
Na een verbouwing van ruim een week is Harlekino Rosmalens Finest – zoals de winkel vanaf nu heet – op woensdag 5 maart feestelijk heropend. “Petje af voor BNN, voor de goede begeleiding en het mooie resultaat”, zegt Richard Glaudemans. “Het hele pand werd leeggehaald en vervolgens weer opgebouwd. We zijn vooral enthousiast over de ruimtelijke opzet en het vele daglicht. Voorheen stonden er kasten voor de etalages, die zijn nu weg, waardoor klanten naar binnen kunnen kijken.” Verder kreeg Harlekino een donker in plaats van wit plafond, betonverf op de vloer, stoere rekken van steigerbuizen en een glijbaan die van binnen naar buiten loopt.
Tips
De metamorfose is direct effectief. Sinds de heropening is het veel drukker op de winkelvloer, wat te merken is aan de groeiende omzet. Glaudemans: “En ik verwacht dat de tv-uitzending nog meer publiek zal trekken. Dit hele avontuur heeft me op zakelijk vlak weer even wakker geschud. De verbouwing was één deel, daarnaast heeft Olcay ons ook voorzien van goede tips voor de inkoop en website.”
Bekijk hier de aflevering: