Trend: personal shopping voor kinderen
De Nederlandse kindermodewebshop Born2bseen zoekt al een aantal seizoenen op aanvraag leuke setjes bij elkaar voor klanten. “Natuurlijk kan ik mailen en beschrijvingen maken, maar dan komt het nog niet goed over”, vertelt eigenaar Geraldine Kol. “Dus knip en plak ik plaatjes van de site en bewerk ze tot complete sets. Niet iedereen kan even goed kleding combineren. Zeker online niet, waar het soms toch lastiger is.” De inspanningen zijn niet voor niets; de kosteloze service is commercieel effectief. “Klanten bestellen op deze manier veel gemakkelijker en meer. En je voorkomt onnodige retouren, doordat je op de maten en wensen kent.” Verder wil Kol binnen enkele weken een nieuwe chat-tool op haar site installeren, waarmee ze directer en sneller kan communiceren met klanten die vragen hebben. “Daar is zeker behoefte aan. Soms is voor consumenten een mail sturen een stap teveel.”
Curated shopping
Ook in Duitsland heeft kindermodewinkel Kindhochdrei sinds vorig jaar succes met ‘curated shopping’ oftewel uitgekozen kledingsets. Het kost klanten maximaal vijftien minuten – 5 minuten voor het invullen van een vragenlijst en 10 minuten voor een telefonisch gesprek – en verder hebben ze er geen omkijken naar. De webshop verzamelt, combineert en verzend vervolgens gratis de kleding naar de koper. Extra detail: het terugsturen is eveneens kosteloos.
Biedt uw (online) winkel ook extra services? Laat het Bengels weten!