TOP

No Tomatoes stopt

Het Nederlandse kindermerk No Tomatoes haalt deze winter na vijf jaar de stekker eruit. Dit betekent dat de laatste collectie voor voorjaar/zomer 2014 niet meer geleverd wordt.

Het jeanslabel No Tomatoes stopt omdat het de afgelopen tijd niet gelukt is ‘zware tegenwind’ het hoofd te bieden. “Heel jammer”, laat agent Ruben Worms weten. “Het leek weer aardig de goede kant op te gaan, dus was het even schrikken toen ik dit nieuws hoorde. We hebben al die jaren alles eraan gedaan de collectie zo goed mogelijk in de markt te zetten.” No Tomatoes was naast in kinderwinkels ook verkrijgbaar via de eigen webshop.

Nieuw tienermerk

Gelukkig is er ook goed nieuws te melden vanuit Ruben Worms Mode-agenturen. Het agentschap lanceert in januari haar eerste eigen kindermerk, Blue Star. Een jeansrelated lijn voor 8 tot en met 16-jarigen, waarbij het accent vooral ligt op tieners. De in Turkije en India geproduceerde collectie is stoer en sportief gestyled en wil toegankelijk zijn met winkelverkoopprijzen als 19,95 tot 29,95 euro voor tops, 39,95 tot 49,95 euro voor jeans en 29,95 tot 34,95 voor sweatpants (en een marge van 2.5-2.8). Worms: “Klanten die nog niet eens samples hebben gezien, zijn al enthousiast en hebben hun vertrouwen gegeven. Ook is er al vraag naar de tienerstyles in kleinere maten. Dus denken we eraan een programma te introduceren van 4 tot en met 12 jaar. Al met al erg bemoedigend en een mooie motivatie om een goed product in de markt te zetten.”