TOP

Gespot: webwinkel Musjes

Wat voegt webwinkel Musjes toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment? En hoe probeert e-tailer Musetta Blaauw gevonden te worden? Je leest het in 'Gespot' op Bengels.nl.

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?
“In 2007 heb ik een website opgezet over zwangerschap. Daardoor kwam ik in aanraking met het fenomeen webwinkel. Die eerste website werd langzamerhand ook een webwinkel, en na de geboorte van mijn zoon wilde ik graag een plek waar ik mooie kledingstukken van ver en dichtbij zou kunnen verkopen: Musjes.com was geboren!”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?
“Er was geen daadwerkelijk zetje. Het ging heel geleidelijk. Mijn zoontje huilde de eerste maanden van zijn leven veel en daardoor liep ik heel wat rondjes door de woonkamer met hem in een draagdoek. Dit gaf me veel tijd om na te denken en dat leidde tot Musjes.com. Toen we na 9 maanden de oorzaak van zijn huilen hadden achterhaald was Musjes.com binnen twee maanden een feit.”

Wat is de rode draad in je assortiment?
“De rode draad is kleurrijke, sprekende kleding, die comfortabel zit, geweldig staat en die het pure van kinderen versterkt. Ik kies daarom alleen kledingmerken die ik mijn eigen kinderen ook zou aantrekken en waarvan ik weet dat ze ethisch handelen.” 

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?
“De merken die ik naar Nederland haal zijn uniek: ze komen nog niet in Nederland voor en dus is er weinig kans dat een buurkindje hetzelfde draagt. Daarnaast heb ik mom-invented innovatieve producten naar Nederland gehaald zoals de mimiTENS (wantjes met lange mouwen die een kindje niet zelf kan uittrekken), Little Extensions (romperverlengertjes) en DapperSnappers (halve riempjes tegen afzakbroekjes zonder de nadelen van een riem).”

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?
“De eerste labels die ik voor Musjes.com inkocht waren Amerikaanse en Australische labels en de Little Extensions. De laatste jaren is de focus meer op Europese labels komen te liggen vanwege de onzekere dollarkoersen.”

Wat doe je om gevonden te worden op internet?
“Gevonden worden op internet begint bij een goede website met de juiste inhoud en gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast komt er heel wat promotiewerk aan te pas: een combinatie van off- en online adverteren, sponsoring van fora en websites, gebruik van sociale media en goede benadering van de pers. Voor een groot deel van dit werk huur ik een PR-bureau in.”

Op welke social media ben je te volgen en waarom?
“Ik ben actief op twitter (www.twitter.com/musjes) en facebook (www.facebook.com/musjescom) als persoon Musetta Blaauw. Ik deel hier, zoals dat bij social media ‘hoort’ mijn leven. Van gekke uitspraken van mijn peuter of kleuter tot informatie over de nieuwe collecties die ik heb ingekocht. De mensen die me volgen zien dat ik met dezelfde dingen bezig ben en worstel als zij en dat schept een band. Een groot deel van mijn klantenservice speelt zich af via direct messages op twitter. De lijnen zijn daardoor kort en dat schept vertrouwen.”